29 April 2017

Getting Better



Hai bloggers,

Dah lama daku menyepi dari alam mengarang puisi yang begitu puitis ini. Ok gurau jee, memang dah lama betul saya menyepi dari laman ni. Mintak maaf lah kepada para peminat blog saya ni kerana asyik entri lama jer kat blog ni. (peminat pebenda entah? Hahahaa) Actually, one week ago i got fever. Agak teruk lah sehingga kan saya tak larat nak bangun untuk menjalani hari hari dengan bahagia. Masatu saya dan katil berpisah tiada, memang baring jee manjang. Sumpah wei tak larat langsung nak duduk lama-lama, bila malam jee dia punya sakit sakit badan nak tido. Sadiss tau, my mom siap urut dan bertungku lagi dekat saya ( dah rasa macam tengah pantang wei ) 

So sekarang ni saya dalam recovery phase lah ( istilah cipta sendiri ) Otak saya masih blur blur nak menaip pasal apa? nak share apa? Banyak jee citer yang duk bermain dalam kepala otak ni, tapi tu lah dia macam berserabut so tak tau yang ni point isi mana yang ni penutup yang mana. Kalau buat essay time ni confirm kena reject dengan cikgu, takpun markah paling rendah. So sebagai langkah selamat saya tak nak mengarang entri yang pelik berbelit begitu, just fun fun jee gitu ( rosak bahasa ) Hahahaa.



Ubat dengan air jee boleh telan.

Cenggini lah rupa den, dengan tisu sekotak habis.

Sebab sekarang musim panas kan, so banyak banyak dan rajin rajin lah minum air masak okay, macam iolss sendiri memang dalam bilik akan ada sebotol air ( sebenarnya pemalas nak turun dapur ) so bila dahaga ke haus ke kekeringan ke terus minum air okay. Air masak is good for our body ! Jangan berjemur sangat yee uolls, tak lawak kalau jam 11 kau masih nak berdiri tengah padang ( i don't like sport sebab padang sebab panas dan berpeluh )


1) Sleep. i love it when i got sick! Time sihat pun memang saya mencintai tido. Hahaa.
2) Chicken noodle soup. Haritu air masak dengan ubat jee boleh masuk perut ( i got ulcer and i lost my appetite. sob sob. Penurunan berat badan yang jitu)
3) Water. I love it, but i love sleep more than it :D
4) Fluffy blankets. Such as good combination with sleep.
5) Tissues. It very very very very work when i got flu.
6) Avoid infecting others. Yes! Someone balik sini tapi saya tak bagi datang jumpa. ( konon bimbang kot berjangkit, padahal gaduh pasal buku )


Kbaii, have a nice day :D


Tiada ulasan:

Catat Ulasan